dimecres, 8 de juny de 2016

TREVA

Al vestíbul de l'escola podeu trobar una petita exposició del treball TREVA que s'ha estat aplicant en les diferents aules amb els vostres fills i filles.
L'exposició consta d'una petita mostra fotogràfica i un recull en vídeo de les tècniques emprades.

Si voleu tornar a visualitzar-lo, cliqueu AQUÍ

Recordem la passada editorial del Serra informa nº290

Allò que és enfocat per la meva atenció pot ser assimilat per la meva consciència. Res no es pot comprendre  si primer no és enfocat per la meva atenció. Aquest algoritme tan senzill hauria de ser la primera pedra de qualsevol mètode educatiu. I tan mateix entrenem la lectura, l’escriptura, el càlcul,etc., però la capacitat d’atenció es dóna per suposada. I ens trobem en un temps on el sistema nerviós dels nostres alumnes està sobre-estimulat des de ben petits (televisió, tablets, video-consoles, etc…) i això fa que els hàbits atencionals siguin fàcilment atrapats per tot allò que els hi provoqui sorpresa, que sigui novedós, dinàmic, que faci pampallugues, etc. però tinguin veritables dificultats per atendre quan el que se’ls planteja no presenta aquestes característiques.
Evidentment una bona capacitat d’atenció requereix un sistema nerviós i un cos relaxat (perquè estan interrelacionats). A tots ens és difícil atendre i concentrar-nos en situacions d’estrés, de cansanci, d’ansietat,... És per això que a l’escola hem fet una aposta per introduir a les aules l’experiència de la relaxació, de la presa de consciència o mindfullness, del focusing i altres tècniques, i per això els i les mestres ens estem formant amb una especialista de la UB en les tècniques TREVA (Tècniques de Relaxació vivencial a l’Aula). A mida que les anem assimilant i interioritzant les anirem posant en pràctica amb els i les alumnes amb l’objectiu d’incidir en el seu/nostre benestar, la seva capacitat d’atenció-concentració i finalment la qualitat de la seva vivència escolar i dels seus aprenentatges.
Tant de bo arribem a un nivell de pràctica i de sistematització elevat que permeti- tot potenciant la cohesió social al centre- establir les tècniques TREVA com un dels trets d’identitaris que enriqueixin la personalitat pròpia de l’escola i la seva oferta educativa.

Si voleu aprofundir en el tema: